یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
۰ نفر

میزان رمزارز به سرقت رفته در حملات هک و نفوذ به شبکه‌ها در شش ماه نخست سال میلادی جاری، دو برابر شد و به 1.38 میلیارد دلار رسید.

رمز ارز

به گزارش همشهری‌آنلاین، میزان رمزارز به سرقت رفته در حملات هک و نفوذ به شبکه‌ها در شش ماه نخست سال میلادی جاری، دو برابر شد و به 1.38 میلیارد دلار رسید. بزرگترین حمله در سال ۲۰۲۴ تاکنون، سرقت بیش از ۳۰۰ میلیون دلار بیت‌کوین و بیش از ۴۵۰۰ توکن از صرافی رمزارز ژاپنی «دی ام ام بیت‌کوین» بوده است.

بازار الماس هند کساد شد

صادرات الماس برش‌خورده و صیقلی هند به‌دلیل تقاضای ضعیف بازار کلیدی، چین، دچار تزلزل شده است و بعید است تا زمانی که دولت از این صنعت حمایت نکند، تثبیت شود. هند بزرگ‌ترین مرکز تراش و صیقل الماس در جهان است و از هر ۱۰ الماس صیقل داده‌ شده در سطح جهان، ۹ الماس در این کشور صیقل می‌خورد.

تایلند خودروساز می‌شود

خودروساز چینی بی‌وای‌دی چهارم جولای، اولین کارخانه تولید خارج از کشور خود را در تایلند افتتاح کرد که اولین کارخانه این شرکت در آسیای جنوب شرقی با هدف افزایش جایگاه خود در خودروی برقی کشور است. این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود ۳۰ درصد از تولید سالانه ۲.۵ میلیون خودروی خود را به خودروهای برقی تبدیل کند.

قیمت جهانی مواد غذایی

شاخص جهانی قیمت موادغذایی سازمان ملل متحد در ماه گذشته ثابت ماند. سازمان خواربار و کشاورزی ملل‌متحد می‌گوید: در بحبوحه بهبود چشم انداز تولید در برخی کشورهای عمده صادرکننده از جمله قزاقستان و اوکراین، قیمت غلات ماهانه ۳ درصد کاهش یافت. قیمت‌های صادراتی ذرت نیز کاهش یافت و انتظار می‌رود تولید در آرژانتین و برزیل بیشتر از آن چیزی باشد که قبلا تصور می‌شد.

روبل دیجیتال جهانی می‌شود

بانک مرکزی روسیه پروژه روبل دیجیتال را برای پرداخت‌های بین‌المللی گسترش می‌دهد. معاون اول بانک مرکزی فدراسیون روسیه می‌گوید: تعداد قابل توجهی از متقاضیان درخواست کرده‌اند که این پروژه برای همه بانک‌ها گسترش یابد که که این پروژه از اول سپتامبر شروع خواهد شد.

بیکاری در کانادا.

نرخ بیکاری کانادا در ماه ژوئن به 6.4 درصد افزایش یافت. بر اساس آمار رسمی اداره آمار کانادا، اشتغال کانادا در ماه ژوئن ۱۴۰۰ نفر کاهش یافت. این کشور آمریکای شمالی حدود ۲۷هزار شغل در ماه مه ایجاد کرد، اما انتظار بازار برای آن رقم ۲۷هزار و ۳۰۰ نفر بود.

کد خبر 865231
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha